1 of 9
1
Olympische Spelen
Gepost: 14 July 2008 11:25 AM  
Administrator
Totaal Aantal Posts  3940
Geregistreerd  2006-05-28

8 augustus gaan de Olympische Spelen beginnen.

Een van de Nederlandse medaillekandidaten wisten gisteren Europees Kampioen te worden: Richard Schuil en Reinder Nummerdor wonnen in Hamburg deze titel en hebben hierdoor een beschermde status op de OS afgedwongen (lees: groepshoofd).

Signature 

Een vrouw hoeft geen Twents te kunnen… als ze maar plat kan!

Profiel

Gepost: 14 July 2008 11:52 AM  
Administrator
Totaal Aantal Posts  7389

8 jaar terug stond Nederland in de medaille top 10 van deelnemende landen (de Belgen zijn daar nog ziek over, die stonden namelijk 168 tussen Oeganda en Nepal.) Waar eindigt Nederland dit jaar?

Profiel

Gepost: 14 July 2008 12:04 PM  
Administrator

Ik heb eigenlijk nog niet echt inzicht in de deelnemers. Ik hoop iig dat de beachvolleyballers hun doelstelling kunnen bereiken.

Wat hebben we nog meer? Hockey heren en vrouwen zullen wel voor medailles gaan, misschien dat we met wielrennen (iig op de baan met Bos) nog wat binnen kunnen slepen. Dan hebben we nog Kiplagat, de voetballers (?) en uiteraard wat zwemmers.

Signature 

Profiel

Gepost: 14 July 2008 12:45 PM  
Tiepmiep
Totaal Aantal Posts  767
Geregistreerd  2006-06-01

Ik durf er geen uitspraken over te doen. Ik laat me gewoon verrassen.

Signature 

Live everyday like it’s your last.
I know I do!

Profiel

Gepost: 14 July 2008 01:13 PM  
Administrator

Ik heb eigenlijk nog niet echt inzicht in de deelnemers. Ik hoop iig dat de beachvolleyballers hun doelstelling kunnen bereiken.

Wat hebben we nog meer? Hockey heren en vrouwen zullen wel voor medailles gaan, misschien dat we met wielrennen (iig op de baan met Bos) nog wat binnen kunnen slepen. Dan hebben we nog Kiplagat, de voetballers (?) en uiteraard wat zwemmers.

Ehhhh, zeilen, dressuur, Judo, roeien.

Profiel

Gepost: 14 July 2008 04:50 PM  
Tiepmiep
Totaal Aantal Posts  805
Geregistreerd  2008-06-12

Helaas doet Yuri van Gelder niet mee, dat was ook een zekere medaille geweest!

Signature 

Ik geloof niet in bijgeloof, want dat brengt ongeluk!

Profiel

Gepost: 14 July 2008 06:35 PM  
Administrator

Idd, te gek voor woorden dat die er niet bij mag zijn.

Profiel

Gepost: 14 July 2008 08:26 PM  
Tiepmiep
Totaal Aantal Posts  767

Belachelijk gewoon. Maar dat is weer typisch Nederland.

Signature 

I know I do!

Profiel

Gepost: 14 July 2008 10:34 PM  
Administrator

Volgens mij heeft dat niet met NOC maar met IOC of internationale atletiek bond te maken, dus geen Nederlands Selectiebeleid.

Signature 

Profiel

Gepost: 15 July 2008 12:55 AM  
Administrator

Komt door het IOC. Die geven maar een paar wild cards weg. En die kijken niet naar de kwaliteiten van de kandidaten. Kwalificeren is verder erg moeilijk met turnen. Landen kwalificeren zich. Nederland was daar natuurlijk niet bij. Was er nog 1 kans en dat was wereldkampioen worden. Van Gelder werd toen helaas tweede.

Profiel

Gepost: 15 July 2008 01:57 PM  
Praatpaal
Totaal Aantal Posts  471
Geregistreerd  2008-03-25

in het wielrennen hebben we ook Marianne Vos nog.

verder denk ik dat de belangrijkste sporten al wel genoemd zijn. Of Bart Brentjens moet nog kunnen verrassen

Profiel

Gepost: 15 July 2008 01:59 PM  
Administrator
Bushido - 15 July 2008 01:57 PM

in het wielrennen hebben we ook Marianne Vos nog.

Doet ze mee op baan, weg en mountainbike? wink

verder denk ik dat de belangrijkste sporten al wel genoemd zijn. Of Bart Brentjens moet nog kunnen verrassen

Dat zou een stunt zijn… en slecht van de rest als zo’n oude man nog een medaille kan halen.

Signature 

Profiel

Gepost: 15 July 2008 02:00 PM  
Praatpaal
Totaal Aantal Posts  471

geen MTB voor Marianne geloof ik. wel weg, tijdrit en baan

Profiel

Gepost: 15 July 2008 03:43 PM  
Tiepmiep
Totaal Aantal Posts  767

Geen Spelen voor Aissati, Brama, Bruins en Donk

Bondscoach Foppe de Haan heeft zijn definitieve selectie voor de Olympische Spelen bekendgemaakt. Ryan Babel, Urby Emanuelson en Kew Jaliens komen over van het ‘grote’ Oranje.

Het drietal had kans op deelname aan het EK in Oostenrijk en Zwitserland. Toen bondscoach Marco van Basten hen thuisliet, voegde zijn KNVB-collega Babel, Emanuelson en Jaliens toe aan zijn voorlopige selectie voor de Olympische Spelen. Ze gaan nu ook echt naar Peking.

De bekendmaking van de definitieve selectie betekende slecht nieuws voor Ismaïl Aissati, Istvan Bakx, Wout Brama, Luigi Bruins, Lorenzo Davids, Ryan Donk, Henrico Drost, Marvin Emnes, Tom Hiariej, Jeremain Lens en Frank van der Struijk. Zij vielen allen buiten de 22-koppige selectie voor de Spelen.

Nordin Amrabat, Siem de Jong, Tim Krul en Christian Kum overleefden de schifting wel, maar veroverden slechts een plaats op de reservelijst. Zij kunnen slechts doorschuiven als een van de achttien selectiespelers geblesseerd raakt.

‘Kiezen is altijd moeilijk’, legt De Haan uit op OnsOranje.nl. ‘Maar de keuze is natuurlijk niet in één dag gemaakt. Daar gaat een lang traject aan vooraf. Een aantal spelers, zoals bijvoorbeeld Dirk Marcellis, staan buiten discussie. Bij sommige spelers hangt de keuze weer van andere factoren af.’

‘Kijk bijvoorbeeld naar Jeremain Lens. Hij heeft een blessure aan een van zijn middenvoetbeentjes. Weliswaar zit hij in de eindfase van zijn herstel, maar het is toch een risico. Een dergelijk risico nemen we ook al met de enkel van Ryan Babel. Eén speler is genoeg. De keuze tussen Lens en Babel is daarom uiteindelijk in het voordeel van Babel uitgevallen.’
De 22 namen voor Peking

Doel: Piet Velthuizen (Vitesse), Kenneth Vermeer (Ajax)

Verdediging: Kew Jaliens (AZ), Calvin Jong-A-Pin (SC Heerenveen), Kees Luijckx (AZ), Dirk Marcellis (PSV), Erik Pieters (PSV), Gianni Zuiverloon (West Bromwich Albion)

Middenveld: Otman Bakkal (PSV), Urby Emanuelson (Ajax), Jonathan de Guzman (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Valencia), Evander Sno (Celtic)

Aanval: Roy Beerens (SC Heerenveen), Ryan Babel (Liverpool), Royston Drenthe (Real Madrid), Roy Makaay (Feyenoord), Gerald Sibon (SC Heerenveen)

Reserves: Nordin Amrabat (PSV), Siem de Jong (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Christian Kum (ADO Den Haag)

Signature 

I know I do!

Profiel

Gepost: 15 July 2008 03:54 PM  
Praatpaal
Totaal Aantal Posts  471

is Jaliens dan ook een dispo speler?

Profiel

Gepost: 15 July 2008 03:57 PM  
Administrator
Bushido - 15 July 2008 03:54 PM

is Jaliens dan ook een dispo speler?

Ja. Erg he?

Signature 

Profiel

1 of 9
1

‹‹ Wielrennen      Champions League ››